labor eszközök, palackozógépsorok, rovarirtók, zöldségesek és ehhez tartozó termékek, mezőgazdasági talajelőkészítő gépezetek, alkatrész forgalmazás, tetőablak, minden anyagból, mikrohullámú kommunikációs berendezés, vibrációs zsírszívás (PAL), hidraulikus rendszerberendezések és kellékek, dísznövénykertészeti termékek, steril termékek, inzulin beadó eszközök, csipkepapír, lepedok, lepedovásznak, pamut, haszongépjármű értékesítés, gépjárművek és más motoros járművek, kül- és belföldi utaztatás, bőráruk, közlekedési infrastruktúrák tervezése, gyógyszerek és növények, aukció, felbecslési és csereszolgáltatások, kis elektromos háztartási szabályozások, számítógépes szoftver szalagok és lemezek: üres, merev és floppy, ital koncentrátumok, területfejlesztési szaktanácsadás, gipszvakolat és gipszkarton lemez, nehézszerkezetek, flexo festékek, betegfelügyelet, betonszerkezet támasztás és építoanyagok, papír és kapcsolódó termékek gyártása, burkolómunkák, baromfi és tojás farm, vágányok telepítése, légi csomagszállítás, gyógyszerinformáció, fertotlenítok és mezogazdasági vegyszerek, műanyagfelület kezelés, mobiltelefon alkatrészek, padlóburkoló boltok, mezőgazdasági termelés - haszonállatok, cukrásztálcák, környezetvédelmi adminisztrációs szolgáltatások, relaxagáz, bádogosbolt, hús és tengeri hal viszonteladók, épület korszerűsítés, lakatos munka, fegyverkölcsönzés, biotéka, kamion hűtő és fűtő berendezések, hidraulikus váltók, szerkesztés, vasutak tervezése, fogadók építése, fa kerti bútorok, különbözo nem tartós termékek nagykereskedése, légkondicionáló-javítás

Nemzeti Fejlesztési Minisztérium

500 milliárd euróból fejleszthetik az európai közlekedési hálózatokat 2020-ig

2014.12.04

Az uniós tagállamok szakminiszterei felkérik az Európai Bizottságot, hogy a stratégiai tervezés során ismerje el: a közlekedési infrastruktúra, a hatékony hálózatok építése és működtetése a növekedés és a munkahelyteremtés fő motorja – fogalmaznak a Közlekedési Tanács tagjai az Európa 2020 stratégia értékeléséről szóló, 2014. december 3-án, Brüsszelben elfogadott következtetéseikben.

A tanácsi következtetések hangsúlyozzák, hogy a közlekedési infrastruktúra korszerűsítésére, fenntartására, a hálózatok kiteljesítésére irányuló beruházások munkahelyeket teremtenek, megkönnyítik a mobilitást és javítják a logisztikai láncok hatékonyságát. E fejlesztések az Európai Unió versenyképessége szempontjából stratégiai jelentőségű eszközöket őriznek és erősítenek meg, és növelik a közös növekedési és munkahely-teremtési potenciált.

A tagállami szaktárcák vezetői nyugtázták, hogy az Európai Bizottság a tagállamok közlekedési infrastruktúrára vonatkozó terveinek elemzése alapján a teljes TEN-T hálózathoz szükséges beruházások értékét 500 milliárd euróra becsülte a 2014 és 2020 közötti időszakra. Ennek részeként csak az európai közlekedési törzshálózat kiépítéséhez 250 milliárd eurós uniós, tagállami, regionális vagy helyi, esetleg magánforrások bevonásával biztosított finanszírozásra van szükség.

A Közlekedési Tanács egyebek mellett általános megközelítéseket fogadott el a negyedik vasúti csomagról és az Egységes Európai Égbolt (SESII+) jogszabálycsomagról. A kiegyensúlyozott, kompromisszumos javaslatokat a Becsey Zsolt közlekedésért felelős helyettes államtitkár vezette magyar delegáció is támogatta.

A visegrádi országok küldöttségvezetői találkozójukon aláírták az idén létrehozott Közlekedési Magasszintű Munkacsoport feladatkörét és ügyrendjét rögzítő dokumentumot. A bővülő együttműködés célja, hogy a felek vizsgálják felül az országaik közötti közlekedési kapcsolatokat, és közös álláspontot alakítsanak ki továbbfejlesztésük irányáról. Az új fórum lehetőséget ad arra, hogy a V4 országok már a tervezés legkorábbi fázisától kezdve egyeztethessék közlekedési stratégiáikat.

Cégnév:
Település:
Felhasználónév:
Jelszó: